Seitsemänkymppisen Jaffan historia on värikäs. Tai ainakin punainen, keltainen ja vihreä. Tervetuloa tutustumaan.
Hartwall Jaffan viralliseksi syntymäpäiväksi on määritelty 14.4.1949. Silloin appelsiinit olivat Suomessa vielä harvinaista herkkua. Ei siis ihme, että pian appelsiinilimonadi oli niin suosittu.
1950-luvulla pop- ja rockmusiikin villitsemä nuorisokulttuuri kaipasi jotain uutta. Tätä janoa tuli sammuttamaan punainen Jaffa.
Jaffa ei olisi Jaffa ilman legendaarista taidegraafikko Erik Bruunia. Bruun piirsi 1950- ja 60-luvuilla Jaffalle sarjan mainosjulisteita, jotka ovat edelleen rakastettuja.
1960-luvulla julkimot ilmestyivät Jaffan mainontaan.
Jaffan Light-tuotteiden ensimmäisiä omaksujia olivat nuoret naiset.
Suomi huusi Leijonat ensimmäistä kertaa jääkiekon maailmanmestareiksi vuonna 1995. Kisakansan kurkkuja oli kostuttamassa samana vuonna kauppoihin ilmestynyt Jaffa Ananas Light.
Jaffa sai uuden visuaalisen ilmeen vuonna 2012. Kuvituksen tyyli ammentaa legendaarisen Erik Bruun perinteestä.
Jaffan rakastetut hedelmähahmot putkahtivat maailmaan vuonna 2014.
Jos nimeäisimme virvoitusjuoman, joka on suomalaisten matkassa aina vauvasta vaariin, olisi se aito ja oikea Hartwall Jaffa. Nykyään Jaffan monipuolisesta tuoteperheestä löydät pirskahtelevia juomia monenlaiseen makuun.